segunda-feira, 2 de abril de 2012

Debate Econômico: New York TImes


The New york times, APRIL 1, 2012 10:46 PM

Rethinking How We Teach Economics



Liz Meyer
While a protest of an introductory economics classat Harvard University last semester seemed inspired more by the Occupy movement than by academic criticism, it raised questions about how the teaching of economics should change in light of the financial crisis. Indeed, what have we learned in the last five years that should be imparted upon future generations of economists?
Mona Chalabi, a 2011 graduate of Sciences Po in Paris and the author of “The Latest Financial Crisis: International Relations Goes Bankrupt,”suggested this forum.
Read the Discussion: 

DEBATERS




Nenhum comentário:

Postar um comentário

Comentários são sempre bem-vindos, desde que se refiram ao objeto mesmo da postagem, de preferência identificados. Propagandas ou mensagens agressivas serão sumariamente eliminadas. Outras questões podem ser encaminhadas através de meu site (www.pralmeida.org). Formule seus comentários em linguagem concisa, objetiva, em um Português aceitável para os padrões da língua coloquial.
A confirmação manual dos comentários é necessária, tendo em vista o grande número de junks e spams recebidos.